Square Twilight lanterne

Lige nu, hvor jeg skriver indlægget, burde lanternen hedde “lyn og torden”. Men jeg synes alligevel tusmørke er en mere passende reference.

Genbrug og miljø er lidt et sidetema i nogle af mine opskrifter, og her er mit bud på en hæklet “overfrakke” til de glas, man får diverse madvarer i.

Menuen her byder på marinerede sild, pesto, tahin og en kop pulverkaffe. En anderledes komposition, men det er nogle af de glas, vi tit tømmer.

Lygterne er hæklet i helt almindeligt sort bomuldsgarn, og jeg har planer om også at prøve med nogle forskellige typer snor… fortsættelse følger.

Der er udførlige opskrifter til de 4 glastyper, og derudover en generel guide til, hvordan du kan tilpasse opskriften til de glas, som bliver tømt i dit køkken.

Lygterne kan bruges både ude og inde, og min oprindelige idé var at lave dem til terrassen til skumringen på lune sommeraftener. Så kan man nemlig sætte låg på lygten, så stearinlysets væge ikke drukner i en regnbyge…

Et hurtigt projekt, kræver kun en rest garn, og kan bruges som gave.

Hot eller not – cool eller kikset – den gratis opskrift på Square Twilight lanterne kommer her – velbekomme!

Hvis du ikke allerede gør det, er du velkommen til at følge med ovre på Instagram eller Facebook også.

Skriv en kommentar