Hæklede klude

Det er blevet enormt populært at hækle eller strikke klude til køkken og badeværelse.

Jeg har givet mig selv den udfordring at lave en opskrift på en klud for hver måned i 2019 – og den første kommer her – Uglens klud nr. 01-19. Opskriften er ganske gratis.

Du får opskriften her – Klud nr. 01-19.

Du kan også hente den på Ravelry, så er du sikker på at få en opdatering, hvis opskriften bliver ændret.

Det er et dejligt overskueligt projekt at lave en klud, og variationsmulighederne er jo næsten uendelige. Det er meditativt og god fjernsynshækling.

Rigtig god fornøjelse med hæklingen.

Jeg er vild med mine hæklede klude, og hvis de kan være med til at skåne miljøet, er jeg glad. Nogle gange bliver de så pæne, at jeg forfremmer dem til serviet – det bestemmer du selv.

Kludene er oplagt som en lille gave til værtinden eller veninden. Du kan pakke dem fint med Uglens banderole, der passer til kludene.

Del gerne billeder af dine klude med #uglensklude – og jeg bliver selvfølgelig også glad, hvis du deler billeder, og tagger mig med @denpudredeugle

#uglensklude #hækletklud0119 #hækletklud #0119 #hækletkøkkenklud #hækletvaskeklud #hækledegaver #skånmiljøet #farveltilplastik

 

 

3 thoughts on “Hæklede klude

Skriv en kommentar